Beautyෆුල් වෙන්න වෙජිටබල් කන්න ⋆ ධරණී

0
10

ලෝකේ මිනිස්සු කාලෙන් කාලෙට අමුතු පහේ විවිධ පරීක්ෂණ කරනවනේ. මේකත් ඇමරිකාවේ විශ්වවිද්‍යාල ශිෂ්‍යයින් කරාපු අමුතු පරීක්ෂණයක්. අවුරුද්දක් පුරාවට එළවලු විතරක් කෑවොත් මොකද වෙන්නේ කියන එකයි මේකෙන් හෙව්වේ.

එළවලු විතරක් කාලා අවුරුද්දක් ඉන්න වැඩේ බාරගත්තේ ඒ කණ්ඩායමේම ශිෂ්‍යාවක් වෙච්චි ක්‍රිස්ටි ජොන්සන්. මුලදි වැඩේ අමාරු වුණාට මාසේ දෙක යද්දි ක්‍රිස්ටිත් වැඩේට හුරුවෙලා. කොහොමහරි පරීක්ෂණේ අවසානෙදි 70kgට හිටපු ක්‍රිස්ටිගේ බර 50kgට බැස්සලු. ඒ වගේම ඇගේ සම පැහැපත් වෙලා කොණ්ඩයත් ඝනකම් වුණාලු. ඒ කොහොම වෙතත් එළවලු විතරක් කන එක ඇඟට ගුණ නැහැයි කියලයි ඒ පරීක්ෂණය ගැන දැනගත්තු වෛද්‍යවරු කියලා තිබුණේ.

එළවලු විතරක් කන්නේ නැතිව එළවලු කන එක වැඩි කරන්න.”

එළවලුවල ගුණ ගැන නිතර කතා කරන ඩොක්ටර් රෙයිඩ් බී ඇඩම්ස් කියන්නේ එහෙමයි.

යුරෝපීය රටවල බහුතරේ එළවලු කන්නේ අමුවෙන්. හැබැයි අපේ රටේ අය උයද්දි එළවලුවලට කරන වින්නැහි නිසා ඒවගේ තියෙන පෝෂක අපේ ඇඟවල්වලට පත්තියම් වෙනවා හොරයි. ඇඟට පත්තියම් වෙන විදියට එළවලු හදන්නේ කොහොමද? එතකොට එළවලු කාලයි, ගාලයි සම ලස්සන කරගන්නේ කොහොමද වගේ කාරණා අද රූපලාවණ්‍ය ලිපියේ අන්තර්ගතයි. එළවලුවලින් සම පැහැදිලි කරන පාන වර්ග කිහිපයක් හදන හැටිත් අද කියලා දෙනවා.

මනුස්සයෙක් දවසකට එළවලු වර්ග පහක් කන්න ඕනලු. හැබැයි ඉතින් දැන් එළවලු මිල රොකට් වේගෙත් පරාද කරලා උඩ යන නිසා ඉස්සර යහමින් එළවලු කාපු ගෙවල්වල පවා ඉදෙන්නේ එක එළවලුවයි නැත්තම් දෙකයි. එහෙව් එකේ ඉතින් තකහනියේ කඩේ දුවලා මේ සත්කාර කරන්න කියලා නෙමේ අපි කියන්නේ, ගෙදර එළවලු ගෙනාපුවහම අහක දාන එළවලු කොටස්වලින් මේ සත්කාර කරන්න.

හැම එළවලුවක්ම ඇඟට ගුණ වුණාට හැම එකකම සමට අවශ්‍ය පෝෂක නැහැ. ඉතින් සම ලස්සන කරගන්න කන්න ඕනේ එළවලු මොනාද කියන එකයි මුලින්ම හොයලා බලන්න ඕනේ.

 

වට්ටක්කා

“වට්ටක්කා කන්නේ කවුද? වට්ටක්කා කන්නේ මල ගෙවල්වල විතරයිනේ” අපේ රටේ හිටපු දේශපාලනඥයෙක් කිව්ව ඔහොම කතාවකට කාලයක් ලොකු කතාබහක් ඇතිවුණා.

කුඩම්මගේ සැලකිලිවලට පාත්‍ර වුණාට වට්ටක්කා කියන්නේ විටමින් A, C, බීටා-කැරොටින් බහුල සම පැහැපත් කරන පෝෂණීය එළවලුවක්. සමේ සෛල අලුත්වැඩියාවට ඔය කිව් සංඝටක උදව් කරනවා. පිටරටවල පෙති, කරල් විදියට පවා මෙව්වා ගන්නවා. අනික වට්ටක්කා කියන්නේ ලෝකේ මුලින්ම වගා කළ එළවලුවක්. ලෝකේ ලස්සනම කාන්තාව විදියට සලකන ඊජිප්තු රැජින ක්ලියෝපැට්‍රා පවා වට්ටක්කා ආහාරයට අරගෙන තියෙනවාලු.

 

තක්කාලි

සමහරු තක්කාලි පලතුරක් විදියට හැඳින්නුවට තක්කාලි කියන්නේ එළවලුවක්. තක්කාලිවල විටමින් C සහ ලයිකොපීන් ප්‍රතිඔක්සිකාරකය අඩංගුයි. කොලජන් උත්තේජනය වැඩි කරලා සම රැළි වැටීම පාලනය කරන්න ඔය සංඝටකවලට පුළුවන්.

 

රාබු

රාබුවල ගෙන්දගම් තියෙනවා. අපේ නාහෙට අල්ලන්නේ නැති පුසුඹක් එන්නේ ඒකයි. ඔය පුසුඹ නිසා ගොඩක් අය රාබු කන්න අමනාපයි. විටමින් C සහ ජලය වැඩිපුර අඩංගු නිසා ඒ පුසුඹ පැත්තකට කරලා හරි රාබු කෑවොත් සමේ තෙතමනය වැඩි කරගෙන කුරුළෑ ඇතිවීම පාලනය කරගන්නත් පුළුවන්.

 

කරවිල

තිත්ත වුණාට කරවිලවල ගුණ පැණි රසයි කියලනේ කතාවටත් කියන්නේ. විටමින් C, B6 වගේ සමට අවශ්‍ය පෝෂණීය සංඝටක බහුලයි. ප්‍රතිඔක්සිකාරකත් තියෙන නිසා හිරුඑළියෙන් හානිවුණු සමටත් කරවිල බොහොම ගුණයි.

Sri News Media

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here