ඉලොන් මස්ක් ගේ සාර්​ථකත්වයට හේතු මොනවද? – Sri News

0
3

ඉලොන් මස්ක් කියන්නේ මේ වෙද්දි ලෝකෙම දන්න චරිතයක්. ඔහු​ගේ ආන්දෝලනාත්මක අදහස් ඔහු සාමාන්‍ය පුද්ගලයෙක් වුණානම් බොහෝවිට සමාජයෙන් ප්‍රතික්ෂේ​ප වෙන්නටත් ඉඩ තිබුණා. ඒත් වාසනාවකට වගේ ඔහු දැන් ලෝකයේ ඉන්න සුපිරි ධනවතෙක්. ඉතින් එතකොට ඉලොන් මස්ක් කරන කියන හැම දෙයකටම වටිනාකමක් එකතු වෙනවා.  ඔහුගේ සාර්ථකත්වයට හේතු කියලා සැක කරන්න පුළුවන් කාරණා ටිකක් අපි සලකා බලමු. 

 

ඉලොන් මස්ක් කියන විදිහට ඔහු දවසකට පැය 20ක් වැඩකරපු වෙලාවල් තියෙනවා. ඕනිම ධනවතෙක් දියුණු වෙමින් පවතින කාලෙදි ​එහෙම ලොකුවට මහන්සි වෙනවා. ඒත් ඉලොන් මස්ක් දැනුත් එහෙම ලොකුවටම මහන්සි වෙන කෙනෙක්. එයා මෑතකදි හදපු ටෙස්ලා ගිගා ෆැක්ටරියක් බලන්න ගිහින් එයින් පස්සේ ඊල​ඟ දිනයේ ඔහු සම්මුඛ සාකච්ඡාවකට සහභාගී වෙනවා. එතනදි මස්ක් ඔහු කලින් දා රාත්‍රිය හදමින් පවතින ෆැක්ටරියේ මීටින් රූම් එකේ දිග ආසනයකට වෙලා ගතක​ළ බව අනාවරණය කරනවා. සමාගම් කිහිපයක එකවිට වැඩ කළත් තවමත් ඉලොන් මස්ක් සුවිසාල මන්දිරයකට වෙලා සතියේ වැඩි කලක් විවේකයෙන් ගතකරන කෙනෙක් නම් නෙමෙයි. 

 

හැමෝම ඔන්ලයින් මාකට් ගැන හිතද්දි ඉලොන් මස්ක් 1999දී ඔහු ආරම්භ කරපු පේපැල් සමාගම ඊබේ එකට විකුණලා වෙනත් ව්‍යාපාර  පැත්තකට ඔළුව දැම්මා. 

ඉලොන් මස්ක් රොකට් තාක්ෂණයට ආයෝජනය කරලා ඒ ගැන හිතන්නට ගන්නේ 2001 වර්ෂයේදී. ඔහු ටෙස්ලා කාර් ගැන හිතලා ඒ සඳහා ආයෝජන කරන්නෙත් 2003 වර්ෂයේ ඉඳලා. දැන් වෙද්දි ලෝකය වෙනස් මගකට ගෙනයන තාක්ෂණ අදහස් ඉලොන් මස්ක්ට මීට අවුරුදු දහය පහළොවකට කලින් පහල වෙලා තියෙනවා. දැනට ඔහු කතාකරන ඊළඟ පරම්පරාවේ හයිපර්ලූප්ස් වැනි ප්‍රවාහන ක්‍රමවේද සහ ඔහුගේ නාගරික ප්‍රවාහන ක්‍රමවේද ආදිය ඊළඟ වසර දහය තුළ ලෝකය වෙනස් කරන්නට ඉඩ තියෙනවා. 

 

ලොකු බිලියනපතියන්ට කොහොමත් මාවත් කිහිපයක ව්‍යාපාර තියෙනවා. ඉලොන්ටත් එහෙමයි. ඒත් ඉලොන්ගේ අත ගැහීම පමණක් නෙමෙයි, ඔහු වැඩ ක්‍රියාත්මක කරන්නත් දක්ෂයෙක්. ටෙස්ලා ඉලෙක්ට්‍රික් කාර් කොපමණ සාර්ථක වුණත් ඉලොන් ඒ මත්තේම නැ​හෙන්නේ නැහැ. ඔහු ස්පේස් එක්ස් හරහා අ​ඟහරුට මිනිස්සු යවන වැඩේ ගැනත් බලනවා. ඒ වගේම ලෝකෙට අලුත් වුණු ඔහුගේ ගිගා ෆැක්ටරි ක්‍රමවේද ගැනත් බලනවා. ඔහුම කලක් ආරම්භ කරලා හිමින් ඇදෙන වැඩ ගැනත් නිතර ඉලොන් මස්ක් සොයා බලනවා. මෙතෙක් ලෝකයේ තිබෙන ආදායම් මාවත් වලට වඩා නවීනත්වය එක්ක එකතු වෙන ආදායම් ලබන ආකාරයක් සොයාගන්නට ඉලොන් ​මස්ක් හැම වෙලාවෙම දක්ෂයි. 

 

 

බොහෝ අය ව්‍යාපාර සහ ආයෝජන පටන් ගත්තත් ඒවායේ තාක්ෂණික පැත්තට වඩා අවධානය යොමු කරන්නේ විකුණා ගැනිමේ අවස්ථා ගැන. විකිණීම සහ අලෙවිකරණය වැදගත්. ඒත් මස්ක් ඒ පැත්තට වඩා තාක්ෂණික අතින් හැම දේ ගැනම හො​ඳ දැක්මක් තියෙන ඇක්ටිව් කෙනෙක්. ඔහු ස්පේස් එක්ස් ක්‍රියාවලියේදි වියදම අඩු කරන්නට ස්ටේන්ලස් ස්ටීල් වලින් රොකට් හදන්නට පටන් ගත්තා. ඒ වගේම රොකට් නැවත නැවත පාවිච්චි කරන්න පුළුවන් වෙන්න ඔහු ඩ්‍රෝන් ෂිප් නැමැති රොකට් බාන ක්‍රමවේදයට අවධානය යොමු කරලා, ඒක වැඩිදියුණු කළා. ටෙස්ලා කාර් ගැන කියද්දි ටෙස්ලා කාර් නිපදවීමේ ක්‍රියාවලියේ ලොකු පසුබෑමක් තිබුණා. ඒ වෙනුවෙන් ඔහු නිෂ්පාදන ක්‍රියාවලිය වේගවත් කරන්න රොබොටික්ස් සහ ඔටෝමේශන් වලින් සවිමත් නව යන්ත්‍රාගාර ඇති කළා. ඒ වගේම ඒ ටෙස්ලා කාර් චාජ් කරන්න චාජින් ජාලයකුත් ඇමරිකාව පුරා ඇතිකරන්නට ඔහු කටයුතු කළා. 

 

Sri News Media

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here